Support & Service

 

Som lokal agent och distributör åt våra leverantörer så erbjuder KmK Instrument auktoriserad support, service och reparation på vissa mät- och provningsutrustningar.

Avtalsbaserad service och support

Vi tillhandahåller support och service på ett urval av våra produkter. Service arbeten debiteras enligt gällande arvode per påbörjad timma.

För företag som tecknat ett serviceavtal så kan vi paketera erbjudande med återkommande kalibreringsuppdrag. För information om våra avtal, klicka här.

Registrera ärende via epost

För support och service gällande mät- och provningsutrustningar rekommenderar vi dig att i första hand alltid maila till adress service@kmk-instrument.se.

Beskriv problemet detaljerad och bifoga loggbok så kan vi felsöka och lösa problemet snabbare och effektivare.

Du får ett automatisk meddelande med ditt ärendenummer, Använd alltid samma meddelanderubrik för spårbarhet och logg.

I övriga fall eller vid akut hjälp. Vänligen, ring tel 021 - 150 160.

KmK Service öppet tider

Öppet tider är vardagar Mån–Fre mellan klockan 08:00–16:30.

Vid behov kommer våra tekniker att koppla upp sig mot er dator på distans, s.k. remote service. Vi använder då ett webb verktyg som heter TeamViewer.

Våra leverantörer kan ha avvikande öppet tider, resurser och tillgänglighet, vilket kan påverka på svarstiderna.

Reparation

Om ni skickar in ett instrument till oss för reparation så behöver vi en detaljerad beskrivning av problemet. Ange alltid serienummer. Blankett för felanmälan, klicka här

Allmänna leveransvillkor som vi generellt följer

• NLM 02 för leverans med montage
• NU 06 vid underhåll
• NR 06 vid reparation
 
Våra tekniker kopplar upp sig via TeamViewer för snabb och effektiv service på distans.
© 2015 KmK instrument ab | Regattagatan 8A | SE-723 48 Västerås | Tel. +46 21 150 160 | info@kmk-instrument.se